úterý 2. července 2013

KVIFF – sekce Jiný pohled


Podařilo se mi rezervovat lístky na dva snímky z této sekce. Oba dva byly zaměřeny na emoce. Nebo se v horším případě o to pokoušely.

FOR THOSE IN PERIL / ZA TY V NEBEZPEČÍ
Film odehrávající se v krutém Skotsku je krásnou ukázkou, jak moc může být člověku na nic. Fobie, vnitřní utrpení a mučení společností na vás působí v té nejčistší podobě. Moralizující a nespravedlivý trest, který hlavní hrdina musí nést za to, že jako jediný přežil výpravu rybářů, mohli bychom označit jako vyděděnost či odříznutí od společnosti. Podle mého je to něco hlubšího. On sám je spoután steskem po bratrovi, který zemřel při oné osudné výpravě, a ke všemu bojuje s patologickým přesvědčením, že bratra ještě uvidí. Všichni v sále věděli o marnosti jeho snažení. Surovost a síla odhodlání.

LE DÉMANTELEMENT / ZÁNIK
Opravdu jsem se snažila a povedlo se mi neusnout. Kanadský film s dramaticky vyhlížejícím názvem byl pro mne zklamáním. Zoufale volá po sestříhání. Snímek nápadně připomíná dílo Otec Goriot od Balzaca (není mi známo, zdali to je účel či nikoliv) a chápu, že není jednoduché zpracovat takové téma. Herci i prostředí se vyvedly, opravdu. Ale když se ze zadních řad ozvalo hlasité zachrápání, následné zívnutí a po chvilce opět chrápání s doprovázejícím zamlaskáním, napadne vás, jestli tu není něco špatně.



Žádné komentáře:

Okomentovat